maandag 19 januari 2015

Lente schoonmaak!

Lieve allemaal,

Het is nog wat vroeg, maar ik ben er stiekem toch al een beetje mee begonnen: de lenteschoonmaak! Ik vind dat ieder jaar toch echt wel weer heerlijk: alles onderste boven halen, uitzoeken, weggooien en schoonmaken! Ik woon nog thuis dus ik heb alleen mijn eigen kamer die ik onder handen kan nemen, maar ik kan je vertellen: daar heb je echt je handen aan vol! Al die kleding, knutselspullen, mijn uitzet en boeken! Aardig werkje! Helaas was ik afgelopen week niet zo lekker vanwege mijn suiker dus in mijn kamer vordert het op het moment niet zo heel erg, maar dat komt deze week vast wel weer goed!!

Ook wat betreft mijn haakwerkjes ben ik de lenteschoonmaak aan het doen! Ik doe meestal niet één projectje tegelijk, dus dan kan het wel eens gebeuren dat er een werkje blijft liggen! Op het moment heb ik twee werkjes liggen die al een hele poos liggen te wachten om afgemaakt te worden:



Ik weet nog precies dat ik aan dit werkje begon! Ik ben op facebook lid van de facebook haken en haakpatronen, enorme aanrader trouwens, en daar kwam ik zo'n leuk patroontje tegen!! Het was november en toen ben ik hier lekker 's avonds op de bank aan begonnen: kopje thee erbij, slofjes aan en haken maar! Echt een heerlijk werkje om te doen, maar dan komen er zoveel andere dingen tussendoor, dat dit toch blijft liggen! Ik moet hem dus snel maar eens af gaan maken!! Wat het gaat worden.. dat zien jullie een van de volgende keren!!


Iedere keer als ik naar dit haakwerkje kijk, word ik toch zo vrolijk!! De kleurtjes zijn zo mooi en het haakt zo fijn!! Dit is haakgaren van Scheepjes: larra batik! Ik had er nog nooit mee gewerkt, maar het bolletje was al zo leuk om te zien en ook zijn fijn zacht! Echt een aanrader! Het enige jammer aan dit wolletje vind ik dat er veel rode vlekjes op de wol zitten. Dit geeft aan de ene kant een leuk casual effect, maar misschien had ik het zonder de vlekjes nog wel mooier gevonden!!
Ik ben hier nu een weekje mee bezig, dus dat valt op zich nog wel mee! Toch hoop ik hem snel af te hebben want ik zit echt boordevol ideeën voor de lente en zelfs al voor de Pasen!!

Ook wilde ik met deze blog even terug kijken naar december: ook daar heb ik lekker in gehaakt. Twee kleinigheidjes voor mijn ouders en stiekem ben ik er wel trots op!!


Voor mijn papa had ik een poppetje van Buurman en Buurman gehaakt. Dat is zo'n fantastisch programma en ik kan daar samen met mijn vader kostelijk om lachen!! Zelf is mijn vader ook een handige Harry dus ik vond dit wel een toepasselijke haaksel! Ik heb het poppetje zelf ontworpen en gemaakt en ik moet zeggen dat hij voor zo'n eerste poppetje heel erg leuk is geworden!!


Voor mijn mama had ik dit snoezige sneeuwpopje gemaakt!! Mijn moeder is helemaal weg van sneeuwpopjes. Sterker nog: wij hebben thuis altijd en kerstboom vol met sneeuwpopjes! Ze komen werkelijk waar overal vandaan, alleen een gehaakt sneeuwpopje had ze nog niet!
Ik heb dit sneeuwpopje gemaakt van een patroontje van Dendennis. Een leuke, hakende man die enorm leuke amigurumi's maakt! Het was echt een heel leuk poppetje om te haken! Zeker een aanrader!

Ik hoop snel weer een blogje te plaatsen met de afgemaakte haaksels! Aankomende twee weken wordt het wel enorm druk met het afronden van mijn minor en het feit dat Frank weg gaat begin februari. Ik ga mijn best doen om tijd vrij te maken!
Sowieso hoop ik straks meer tijd te hebben om lekker te haken. Mijn plan van aanpak van mijn afstuderen is goedgekeurd dus daar kan ik lekker mee aan de slag, maar aangezien ik het advies heb gekregen: wel blijven ontspannen hè Lisanne.. Ik denk dat ik me daar maar eens aan ga houden!
Starting now!!

Veel haakplezier en tot snel!

Veel liefs,
Lisanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten