zondag 23 oktober 2016

Nieuwe uitdaging: sokken haken!

Lieve allemaal,

Na een heerlijke vakantie van twee weken met veel zon, zee, strand, liefde, vriendschap, haaksels, boeken en ontspannen, zit het er na vandaag dan toch echt op! Maar ik ben er weer helemaal klaar voor!! Met het einde van mijn vakantie, komt ook een einde aan de heerlijke temperaturen! Jeetje wat is het koud aan het worden zeg!

De Kreafabriek speelt hier heel erg leuk op in door een crochetAlong uit te schrijven voor.. Gehaakte sokken!! Een crochetAlong is een groot haakproject waarbij het patroon in opgesplitst in verschillende stukken. Iedere week krijg je dan een stuk van het patroon waardoor je na een X aantal weken het project af hebt!
De kreafabriek noemt dit project de SockAlong en is een haakproject voor het haakte sokken: in 5 weken tijd krijg je het gehele patroon waardoor je na 5 weken een heerlijk paar sokken hebt!

Ik heb jaren geleden gebreide sokken gehad: dit waren heerlijke, warme sokken waar ik echt heerlijk op gelopen heb! Ik gebruikte ze als pantoffels: heerlijk!! Daarom leek het me leuk om deze sokken te gaan haken!!

Voordat ik kon beginnen met de sokken, moest ik op zoek naar sokkenwol! Ik heb hier zelf echt nog nooit mee gewerkt omdat dit toch vaak hele dunne wol is! Maar ja: waar ga je sokkenwol vandaan halen en waar moet je dan op letten?
Ik besloot om naar de markt te gaan want daar kon ik het altijd navragen! Dat heb ik direct ook maar gedaan want jeetje wat is er veel keus ook zeg! Er ging echt een wereld voor me open!
Op de markt hadden ze niet de kleur van de SockAlong zelf, dus moest ik over op een andere kleur. Het is bij sokken haken belangrijk dat je kijkt naar welke haaknaald erbij is gebruikt, de hoeveelheid grammen op de bol en de lengte op de bol! Uiteindelijk kwam ik op een gemêleerde bol van Schoeller + Stahl: Sockina Color. Ze waren ook nog eens in de aanbieding, dus dat was mooi meegenomen. Het is een wolletje van 75% wol en 25% polyamide: lekker warm dus!

Het eerste gedeelte van het patroon zijn de tenen. Als ik het patroontje zo zag, dacht ik dat het erg makkelijk zou zijn! Maar dit viel toch best wel tegen! Ik moest echt wennen aan het nieuwe soort wol, het gepriegel en ook moest ik aardig veel tellen! Uiteindelijk is het me toch gelukt!





Gekke teentjes zo hè! Ik ben benieuwd hoe het patroon zich vordert en ik hoop dat ik de sokken ga passen ghihi want tot nu toe zien ze er erg klein uit!

Ik hoop dat ik jullie volgende week het volgende deel van de sokken kan laten zien!! Geniet lekker van jullie vrije zondag en tot snel weer!!

Veel liefs,
Lisanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten