vrijdag 15 mei 2015

Aftellen!

Lieve allemaal,

Aftellen.. Wie doet het niet? Aftellen voor de vakantie, aftellen voor je verjaardag, aftellen tot je trouwdag of aftellen tot je bevalling. Je kunt het zo gek niet verzinnen of je kunt er naar aftellen.
Ik vind aftellen altijd heerlijk want vaak brengt dit een soort voorpret met zich mee: nog zoveel nachtjes slapen en dan..
Vroeger als kind vond ik aftellen al super leuk! Ik deed dat altijd voor de vakantie met een vakantieaftelkalender: mijn vader maakte die dan voor ons en dan mocht je iedere dag een hokje wegkruisen! Zo wist je precies hoeveel nachtjes slapen het nog was voordat we op vakantie gingen!!

Op dit moment ben ik ook enorm aan het aftellen: het zijn nu écht de laatste loodjes voordat ik mijn scriptie in ga leveren!! De laatste stukje (her)schrijven, nog een laatste check op het beroepsproduct, mijn spelling nog hier en daar verbeteren en dan is het na het weekend toch echt tijd om hem in te gaan leveren! Super spannend natuurlijk want dan kan je er niets meer aan veranderen.

Niet alleen met mijn scriptie ben ik aan het aftellen, maar we zijn ook aan het aftellen totdat Frank weer thuis komt!! Toen hij in februari vertrok moest hij 147 dagen varen en ondertussen zitten er alweer 96 dagen op. Dat betekent dat hij nog "maar" 51 dagen te gaan heeft!!

Nu is het helaas wel zo dat ze niet voor niets zeggen: "Het zijn de laatste loodjes!". Het laatste stukje voelt helaas altijd net iets zwaarder dan de rest van de periode! Daarom besloot ik om een soort van aftelkalender voor mijn vriend te gaan maken om de laatste loodjes iets gemakkelijker te maken. Maar ja.. Hoe pak je zoiets aan want een aftelkalender heeft nu toch echt wel zijn beste tijd gehad!

Al snel had ik een idee dus ik kocht de lievelingssnoepjes van Frank, maakte een lege pot pindakaas schoon en ik pakte mijn haaknaald en wat bolletjes katoen.

En dit is het resultaat geworden:
Een aftelsnoeppotje!
Het dekseltje omhaken heb ik echt naar eigen inzicht gedaan. Ik ben begonnen met een magische ring van 6 vasten en ben gaan meerderen totdat ik een mooi rondje had wat precies op de bovenkant paste. Ik ben daarna gestopt met meerderen zodat het haakwerkje echt de vorm van het dekseltje aanneemt. Iedere toer heb ik van kleur blauw gewisseld voor een leuk effect!

Ik wilde eerste een Nemo visje bovenop haken, maar dit gaf niet het effect wat ik had gehoopt dus heb ik een zeilbootje gehaakt. Dit heb ik via een gratis patroontje van Ravelry gemaakt! Het is wel een telpatroontje met Duitse uitleg, maar hij is echt goed te doen!

Bovenkant van het dekseltje!
Frank vond het een heel grappig idee en was er erg blij mee. Missie geslaagd! Nu maar hopen dat het potje snel leeg is ghihi!

Liefs,
Lisanne

P.s. Sorry voor de slechte kwaliteit foto's.. Ze zijn weer gemaakt met mijn telefoon..



Geen opmerkingen:

Een reactie posten