zondag 10 mei 2015

Moederdag!

Lieve allemaal,

Het is vandaag moederdag!! Ik vind dat toch altijd zo'n leuke dag! Een dag vol liefde, ontbijtjes maken en cadeautjes.
Als klein meisje vond ik de cadeautjes altijd al heel erg leuk! Zeker op de basisschool: weken van te voren was je al druk bezig met een cadeautje knutselen. Bewaardoosjes, macaronikettingen en niet te vergeten allemaal tekeningen! Toen ik in groep 5 kwam werd er gezegd dat we niet meer aan moederdagknutsels deden omdat we daar nu toch echt te oud voor waren. Ik was het daar totaal niet mee eens! Boos ben ik na schooltijd thuis gekomen en ben aan de tafel een bloempot gaan beschilderen!

Maar je wordt nu eenmaal ouder en de moederdagknutsels verdwijnen op een gegeven moment toch langzaam. Je gaat nu naar de winkel om een cadeautje te kopen of je bestelt het zelfs op internet. Daarom heb ik besloten om dit jaar toch weer eens een moederdagknutsel te maken!!

Mijn moeder is altijd een van de eerste die wordt bestookt met nieuwe ideeën, half afgemaakte haaksels of als mijn haaksels af zijn is zij een van de eerste die ze ziet! Vorige week had ik een tompouceje gemaakt en mijn mama vond die enorm leuk geworden. Daarom besloot ik het lievelingstaartje van mijn mama te haken: een moorkop!





Dit idee kwam eigenlijk gisterenmorgen ineens in me op, dus ik moest haast maken! Snel ben ik op zoek gegaan naar een patroonje en vond deze als snel op de blog van Sietske! Een enorm snoezig moorkopje. Ik had helaas niet alle benodigde kleuren dus die heb ik nog even gehaald bij ons op het dorp. Ik heb het moorkopje gehaakt met wit katoen van de Hema, donkerbruin van Catania en het lichte bruin met Lana Grossa Cotone. Ik had nog nooit eerder met Lana Grossa Cotone gehaakt, maar wat een fijn wolletje is dat zeg! Super mooie kleur: het lijkt zelfs wel of er een glans overheen zit en het haakt heel fijn!

Uiteindelijk ben ik maximaal 3 uur bezig geweest met haken en is er dit snoezige resultaat uit gekomen! Ik vind hem echt zo ontzettend leuk geworden!! Gegarandeerd dat ik dit moorkopje vaker ga haken!


Een hele fijne moederdag toegewenst allemaal en tot snel!

Veel liefs,
Lisanne

P.s. De foto's zijn dit keer iets minder mooi omdat ik ze met mijn telefoon heb gemaakt!

2 opmerkingen:

  1. Hoi Lisanne,
    wat lief dat je een zelfgemaakt cadeautje aan je moeder hebt gegeven, zal ze vast heel blij mee zijn!!
    Leuk dat je de moorkop hebt gehaakt en dat je de link hebt geplaatst,
    groetjes Sietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sietske!
    Ja ze was er enorm blij mee, het is ook zo'n snoezig ding!
    Hartstikke bedankt nogmaals voor het super leuke patroontje!!
    Liefs, Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen