dinsdag 8 maart 2016

Wolletjes woensdag: Limited by Wolcafé.

Lieve allemaal,

Yess we zijn weer van start met Wolletjes Woensdag waarin ik jullie een fantastisch project laat zien waar ik nu mee bezig ben!

Zoals jullie in mijn vorige blog konden lezen, heb ik afgelopen maanden qua haken stil gezeten. Ik ben druk bezig geweest met verhuizen en klussen & woon nu met mijn lieve vriend Frank samen!! Al snel kwam ik mijn doos met wolletjes tegen en deze moest uiteraard snel uitgepakt worden. Waar mijn wolletjes nu liggen enzo, laat ik binnenkort nog wel  eens zien. We hebben namelijk een heuse hobbykamer, maar aangezien deze nog in de maak is zal dit nog even op zich moeten laten wachten!

Afijn, toen ik mijn doos met wolletjes uit had gepakt, begon het toch wel enorm te kriebelen om ook te gaan haken. Nu was ik alleen vaak best wel moe van alles wat er bij zo'n verhuizing komt kijken, dus wilde ik niet zo'n moeilijk projectje. Ik zocht gewoon een projectje waarbij ik tomeloos kon gaan haken: verstand op nul en haken maar!
Nu heb ik al meer dan een jaar (als het niet twee jaar is.. oeps!) deze prachtige bol wol liggen. k heb hem gekocht toen ik naar de Krea Doe beurs ben geweest en daar stond een Wolcafé kraampje. Ik ben echt dol op de kleuren roze en bruin en daar hadden ze precies een bolletje wol van:  geweldig! Ik wist toen al wat ik ervan wilde gaan maken, maar ja nooit tijd voor gehad/gemaakt.

Geen geweldige kwaliteit van mijn telefoon, maar wel een prachtige bol!
Dit was de PERFECTE tijd om mijn eerste projectje in mijn eigen huisje te starten: een omslag doek volgens de South Bay methode! Super simpel, super leuk en een super mooi resultaat!



Wat een plaatje hè!! Hier kan ik echt enorm van genieten!! Ghihi ons huisje is ook al helemaal in de Paassferen: gezellig vind ik dat altijd!!


 Er gaat niets boven een kopje thee uit een van mijn favoriete Blondmokken en een haakwerkje!! Heerlijk!!

Wat een prachtig kleurverloop!!
En dit is mijn omslagdoek tot nu toe!! Prachtig is hij hè!! Ik vind het kleurverloop zo ontzettend mooi: van diep roze naar steeds lichter roze!! Ik ben echt ontzettend benieuwd als hij straks over gaat lopen naar het bruin toe!!

Ik moet wel zeggen dat ik aan het begin even moest wennen aan de wol: hij "splijt" namelijk heel erg! De wol wordt echt met verschillende kleuren draad gemaakt zodat de kleur goed overloopt. De wol splijt dus niet echt, maar dit komt door de verschillende draden. Ik was dit niet gewend dus moest hier wel even aan wennen! Gelukkig went het snel en haakt het heerlijk! Het is enorm zacht waardoor ik ervan overtuigd ben dat ik straks een hele zachte omslagdoek krijg!!
Het is ook een feestje om te haken omdat je telkens benieuwd bent naar hoe de kleuren zich verder zullen ontwikkelen. En ik kan je zeggen: dat stelt echt niet teleur want je resultaat is echt prachtig!!

Deze wol is alleen maar te koop bij Wolcafé op de website, in de winkel in Schoonhoven of op beurzen waar ze ook wel eens staan! Een bol wol kost 27.50 euro, maar dan heb je ook wel echt een unieke en prachtige bol! De wolletjes worden namelijk in beperkte oplages verkocht waardoor niet half Nederland met dezelfde omslagdoek loopt! Dat is dus wel heel erg tof!!

Ik hou jullie graag op de hoogte over het verloop van dit prachtige project!! Jullie horen snel weer van mij!!

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie van deze wol en mijn omslag doek vinden!! Ook ben ik benieuwd of jullie ook wel eens met Limited by van Wolcafé hebben gehaakt! Ik hoor en zie graag foto's van jullie in de comments!!

Veel liefs,
Lisanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten