dinsdag 24 mei 2016

Dapper Dinsdag: Inpakken!!

Lieve allemaal,

Wat gaan de weken toch snel zeg: het is gewoon alweer dinsdag!! En dat betekent natuurlijk een nieuw blogje over Stichting Dapper Kind! Ik had jullie beloofd om te vertellen over afgelopen donderdag: toen ben ik namelijk bij de Stichting geweest!! Super spannend allemaal, lezen jullie mee?

Afgelopen donderdag was het dan eindelijk zover: de materialen voor de zonnetjes waren binnen, maar moesten nog allemaal verdeeld worden in doosjes. Dit zou ik vandaag gaan doen!! Super leuk, maar ook wel super spannend hoor!! Al die tijd heb ik veilig op eigen bank met een kopje thee gehaakt voor de Stichting, maar nu ging ik er echt heen en stond daar en grote partij met materiaal te wachten!!

Work in progress!
Leonie kwam mij om half 3 ophalen en uiteraard was dat gelijk gezellig: we houden allebei van kwebbelen dus we waren zo in Gorinchem! Naast het gebouw waar de Stichting zit, werkt Frank! Was wel even grappig om naar hem te zwaaien toen we aankwamen! Maar daar kwamen we natuurlijk niet voor! We gingen snel de trap op, naar de ruimte waar alles ging gebeuren. Ik leerde de moeder van Leonie kennen: schat van een vrouw die druk bezig was met belletjes plegen voor de Stichting! Er werd hard gewerkt!

De materialen!! Wat een hoop he!!

Al snel pakte we alle materialen erbij: jeetje wat veel gele wol!! En wat veel OOGJES!! Het waren er 1100, dat wist ik wel. Maar om het zo echt te zien en te voelen: waanzinnig!! Dit is gewoon een project waarbij ik heb geholpen om hem op te starten!! Geweldig!!

Een gedeelte van de oogjes ghihi!
De doosjes werden in elkaar gezet en de spulletjes werden verdeeld. Het leek allemaal heel erg lekker te gaan, totdat ik echt heeeeel veeeel oogjes over had.. Hoe kon dit nu..?? Na een tijdje flink puzzelen en tellen kwam ik erachter: voor 10 zonnetjes had ik 10 oogjes neerlegt.. Terwijl dit er natuurlijk 20 moeten zijn want ieder zonnetje heeft 2 oogjes..!! Hahaha denk je klaar te zijn.. Maar nee we konden nog even verder tellen!!

De doosjes! Materialen worden bij de Stichting altijd hergebruikt!
In deze doosjes hebben de DapperPlakkers gezeten, grappig hè!
Rond 6 uur waren alle pakketjes ingepakt en konden ze mee naar mijn huis waar ik ze zou verspreiden onder de vrijwilligers. Gelukkig was daar Frank die kon helpen met sjouwen: altijd handig haha!
Klaar is kees! Genoeg pakketjes voor 550 zonnetjes!!

Het was een geweldig en productief dagje!! Enorm bedankt Leonie!! De eerste haakpakketjes zijn al bij de haaksters en de eerste haaksters zijn al begonnen!! Maar hier zal ik jullie in een volgend berichtje meer over vertellen!!

Bedankt voor het lezen en ik hoor graag van jullie wat jullie ervan vinden! Laat vooral een reactie achter in de comments!

Veel liefs,
Lisanne

1 opmerking: