donderdag 11 juli 2013

How everything started..

Hallo allemaal,

Alles is ergens begonnen, zo ook mijn hobby: haken met Zpagetti. Hoe ik ben begonnen met haken is eigenlijk een heel leuk verhaal dus ik deel deze graag met jullie.

Zomervakantie 2012 was ik met mijn ouders en zusje op vakantie in Zuid-Frankrijk. Er was daar genoeg te doen: leuke stadjes, zonnebloemvelden, Gorges en marktjes. Op een van deze marktjes stond een klein, knus kraampje waar een Frans vrouwtje van middelbare leeftijd achter stond. Het kleine kraampje lag bomvol met Zpagettibollen, hengsels en knopen. Ook hingen er aan het "dakje" allemaal zelfgemaakte tassen.
Ik wist op dat moment nog helemaal niet wat Zpagetti was, maar de tassen die er hingen zagen er zo leuk uit!  Ook de bollen op het kraampje straalde een hoop vrolijkheid uit. Ik stond samen met mijn moeder te kijken naar de tassen en ik stond eigenlijk een beetje te twijfelen. Het leek me namelijk ontzettend leuk, maar kon ik dit wel?
Het vrouwtje zag dat wij stonden te kijken en stonden te twijfelen. Ze begon in rap Frans tegen ons te praten. Nu komen wij niet ieder jaar in Frankrijk en kunnen wij dus alleen maar gebrekkig basis Frans. We probeerde het daarom in het Engels, maar al snel bleek dat zij dit niet verstond.
Dan maar met kleine woordjes en gebaren. Ik wees een tas aan die ik leuk vond en vroeg of het moeilijk was. Het vrouwtje begon stap voor stap uit te leggen hoe het moest en liet mij het zelf ook proberen. Binnen een kleine 10 minuten wist ik de basis van het haken met Zpagetti! Het was helemaal niet zo moeilijk en hartstikke leuk! Ik besloot daarom om een bol van haar mee te nemen en nam ook gelijk een leuke knoop mee. Thuis zou ik wel kijken hoe of wat.

Eenmaal thuis ben ik op internet gaan zoeken naar informatie en patronen. Ik wilde namelijk een leuke tas, maar hij moest natuurlijk niet te moeilijk zijn. Al snel kwam ik een aantal leuke patronen tegen dus ik kon gaan beginnen!

Hieronder zien jullie dan ook mijn allereerste zelf gehaakte tas. Ik was er onwijs trots op!!
Mijn eerste zelf gehaakte tas!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten