maandag 9 november 2015

Klusje voor oma!


Lieve allemaal,

* Ik zag zojuist dat ik het berichtje niet online heb gezet.. Geen idee hoe het kan, maar als het goed is staat hij nu wel online!!

Jeej daar was ik weer!! Het heeft weer eventjes geduurd voordat ik wat van me liet horen, maar het is echt weer gekkenhuis hier!! Ik werk nog steeds fulltime en dat is echt fantastisch!! Ik geniet er iedere dag weer zo erg van! Helaas ben ik wel een weekje flink ziek geweest.. Dus had ik niet zo veel puf om te bloggen, maar heb ik wel aardig stukje verder kunnen haken!
En.. Frank en ik hebben een huisje!! Het is zo ongelooflijk!! Nu ik dit typ is echt alles rond en is het alleen nog wachten tot de oude bewoners uit het huis gaan zodat wij de sleutel krijgen!! Dit zal om en nabij 1 december zijn, ahhh!! Het is echt zo spannend!! We zijn al echt super druk met spulletjes kopen enzo!! Nou ja jullie snappen dat ik dus erg druk ben!

Maaar ik heb in de tussentijd niet stil gezeten! Ik heb een heel leuk projectje mogen doen voor mijn lieve oma: een rond kussen haken. Ze heeft het al een tijdje liggen, maar zelf kan ze niet haken dus de vraag was of ik dat voor haar wilde doen. Natuurlijk wilde ik dat doen!

Ik neem jullie dan ook graag mee met een hoop foto's door het proces!!


Bijschrift toevoegen
 Het was een haakpakketje die je toentertijd kon kopen bij de Kruitvat. Ik moet zeggen dat ik op voorhand er niet zoveel van verwachtte: vaak is het toch dat de wol van mindere kwaliteit is en het patroon dat erbij geleverd wordt klopt niet altijd.
Nou zo ook dit haakpakketje: ik kwam echt helemaal niet uit het begin! Wat ik ook probeerde ik snapte er echt helemaal niets van! Zoals je op de foto hierboven kan zien is het echt een raar modelletje!



Toch ben ik een stukje stug doorgegaan en heb een stukje in elkaar gevlochten. Wat bleek: het was gewoon prima wat ik deed en het hoorde een gek modelletje te zijn.. Dat heeft me echt heel erg veel tijd gekost, maar ach dan heb je ook wat haha!!


De wol die ervoor gebruikt werd was niet het meest kwalitatieve wol: het ene bolletje wol was dikker dan het andere bolletje wol bijvoorbeeld. Toch gaf dit wel een leuk effect en waren de kleurtjes erg zoet! Verder viel de hoeveelheid wol op een bolletje ook zeker niet tegen!! Je ziet op de foto hierboven dat ik bijna klaar was met de tweede cirkel en dat ik nog erg veel wol heb liggen!!


Een hoop draadjes die weggewerkt moesten worden..
 Ik heb het dit keer heel makkelijk gedaan: goed vastgeknoopt en een stukje korter geknipt. Deze kant komt toch aan de binnenkant dus dan zie je er niets meer van! Super makkelijk!!


Uiteindelijk konden de vlechtjes erin waardoor er ook steeds meer model kwam in het kussen!! Zo ontzettend leuk om te zien!!

Stukje voor stukje heb ik de vlechtjes erin gemaakt en een randje erom heen gehaakt zodat beide delen aan elkaar vast zaten! Ik kon hem niet helemaal dicht maken want oma moest nog een rond kussentje maken om erin te doen!


Zoals je al eerder kon zien had ik nog een heleboel wol over, maar te weinig voor een nieuw rond kussen! Daarom heb ik nog een vierkante versie gemaakt!!

Helaas ben ik erachter gekomen dat ik geen foto heb van het eindresultaat.. Maar zodra oma het kussentje voor in de hoes heeft genaaid zal ik een foto maken en die alsnog plaatsen!!

Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vonden om met zoveel foto's te zien hoe ik het kussen heb gemaakt!!

Veel liefs,
Lisanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten