woensdag 25 november 2015

Wolletjes Woensdag: Hema fine cotton

Lieve allemaal,

Daar is hij dan: de eerste wolletjes woensdag!! Met om te starten: Hema fine cotton!


Ruim een jaar geleden ben ik begonnen met haken met "gewoon" katoen. Daarvoor haakte ik altijd met zpagettiwol. Omdat ik niet wist of ik dit "kleine" haken wel leuk zou vinden, heb ik gewoon een aantal leuke en wolletjes van 3 euro gekocht bij de Hema. Wat een feest was dat zeg! Ze hebben er allerlei wolletjes in zulke vrolijke kleurtjes!! Ik besloot om de fine cotton te proberen omdat ik eigenlijk gewoon dacht dat dit "normaal" haakgaren was. Niet wetende dat er zoveel verschillen zijn qua wol, dikte en kwaliteit.



Toen ik eenmaal begon met haken, vond ik dit garen gelijk prettig! Het is niet pluizig, slijt niet en is lekker zacht. Het blijft ook erg mooi en je kunt het op 40 graden wassen! Het beste kun je deze garen haken met haaknaald 2.5 tot 3.5. Het is dus enorm geschikt voor amigurumi!! De kleuren van de foto is een kleine greep uit het assortiment. Deze wolletjes heb ik op het moment thuis, maar ze hebben echt nog veel meer kleurtjes!!

Ik heb dit wolletje gebruikt voor mijn eerste haakwerkje wat een super schattige amigurumi was:

Maar ook andere lieve amigurumi's heb ik met Hema fine cotton gemaakt:


Kortom: Hema Fine Cotton is zeer zeker een aanrader!! Lekker doen!!
Veel haakplezier!!

Ik ben erg benieuwd wat jullie van dit blogje vonden! Was dit wat jullie ervan verwachten of missen jullie nog informatie? Laat gezellig een berichtje achter bij de comments!

Veel liefs,
Lisanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten